תוכנת CRM מאפשרת לעסקים קטנים, גדולים, ארגונים, חברות ועמותות, לעבוד בצורה יעילה. היא מרכזת במקום אחד את כל המידע שנאסף בתוך העסק. התוכנה חוסכת עבודה בתוכנות רבות, עדכונים מתמידים, עבודה עם טבלאות והופכת תהליכים רבים שנראים מסובכים לפשוטים וברורים. מערכת נכונה מייעלת את העסק, חוסכת בזמן ומעלה את התפוקה. כל ההקדמה הזו יכולה להעלות שאלות רבות על תוכנת CRM לעסקים ועליהן נענה בכתבה זו.

שאלות נפוצות על תוכנת CRM לעסקים

מהי מערכת CRM לעסקים?

CRM = Customer Relationship Management היא מערכת לניהול קשרי לקוחות ומכאן ניהול של מרכיבים שונים בעסק או בארגון. ישנן מערכות שונות אשר נותנות פתרונות לתקשורת מול הלקוחות, אך באופן כללי ניתן להגיד כי המטרה של התוכנה היא לשמש ככלי עזר לניהול התקשורת. תוכנה נכונה, אשר מתאימה לארגון, תייעל את ההתנהלות ותעזור לעסק להגיע לתוצאות הרצויות לו.

הטמעת מערכת CRM מומלצת לכל עסק וארגון שרוצה להתייעל ולשפר את ההתנהלות. היום, כמות המידע שנאסף גדולה יותר מאי פעם וליכולת לשלוף אותו בזמן הנכון ובקלות, משמעותית.

אילו עסקים יכולים להטמיע את המערכת?

כל עסק, גדול וקטן, יכולים להטמיע תוכנת CRM לעסקים. יותר מכך, כל עסק צריך לשקול את ההטמעה. תוכנה מתאימה תאפשר לעסק להתייעל, לנהל נכון את תהליכי המכירה, לתקשר עם הלקוחות בצורה טובה יותר ולדעת מה המשימות שעל כל גורם לבצע בכל רגע נתון.
המערכת תתאים לעסקים גדולים בעלי קהל לקוחות רחב ומספר עובדים. במקום שכל עובד יתקשר עם שאר העובדים בנוגע לכל לקוח, קל יותר לקבל את כל המידע הנחוץ בלחיצת כפתור. מבחינת העסק הקטן בו כוח אדם מצומצם נדרש לבצע פעולות רבות, ההתנהלות קלה, חכמה ויעילה יותר כשכל המשימות ברורות ומוצגות בצורה קלה להבנה במערכת אחת.

כיצד אפשר לבחור את המערכת הנכונה לעסק?

זוהי אחת השאלות החשובות שכל עסק או ארגון צריכים להעלות. ישנן שלל תוכנות ומערכות שיכולות לעזור לעסק, אך המשימה שלו צריכה להיות מציאת מערכת ניהול קשרי לקוחות שתשמש אותו בצורה הטובה ביותר. בחינת הפונקציות הקיימות תאפשר לדעת האם יש במערכת את מה שהעסק צריך. כמו כן, ניתן להירשם לתקופת ניסיון כדי לגלות מהן היכולות של המערכת.
מערכת אשר עובדת בעברית ומופעלת באופן אינטואיטיבי, מאפשרת לעסק להתייעל במהירות, לשפר את התקשורת מול הלקוחות, לסגור יותר לידים וכל זאת בחיבור מכל מקום. על העסק לצפות ליותר מהמערכת ולמצוא את האחת שתאפשר לו לשלוט על כל פעולות השיווק, המכירה וניהול העסק.

האם עמותות יכולות להרוויח ממערכת CRM?

עמותות זקוקות לביצוע פעולות רבות. אמנם הן לא בקשר עם לקוחות אך הקשר עם התורמים, הארגונים השונים ועסקים שמשתפים איתן פעולה, חייבים לקבל את תשומת הלב שלהן. לכן, מערכת CRM לעסקים יכולה להתאים גם לעמותות.
לא פעם לעמותות יש אתגר בריכוז המידע הרב שנכנס אל העמותה. אתגר זה יכול להוביל לפספוס תרומות, למיעוט בכמות הפגישות שיכולות לקדם את העמותה וניתן לשנות זאת. תוכנת CRM עונה על צרכים שונים בתוך מערכת אחת וניתן להתייחס אליה ככלי מקדם, גם לעסק וגם לעמותה.

מדוע עסקים קטנים צריכים תוכנה לניהול קשרי לקוחות?

אם בעבר, עסקים קטנים נבדלו מעסקים גדולים לא רק בתזרים ובמספר העובדים כי אם גם בכמות המשימות, היום עסקים קטנים צריכים לבצע הרבה יותר פעולות מכפי שהיו צריכים לבצע בעבר. העסק הקטן יכול לקבל לידים רבים, לבצע משימות רבות בו זמנית ולנהל בעצמו את מסע הפרסום. אלו רק חלק מהמשימות שגם עסקים קטנים מבצעים.

ריכוז כל המשימות במערכת אחת הוא הדרך הנכונה להתנהלות חכמה. עסק קטן לא יכול להרשות לעצמו לפספס את הלקוחות. מערכת ניהול קשרי לקוחות מאפשרת גם לעסק הקטן להתנהל בצורה של עסק גדול. היא מאפשרת לעסק להיות יעיל יותר ומכאן להעלות את הרווח ולעתים להפחית את כמות העבודה הנדרשת וזאת תודות לפעילות היעילה.

מערכת CRM מומלצת

הטמעת מערכת CRM מומלצת לעסקים, חברות וארגונים. חשוב להתאים את המערכת הנכונה לעסק ולבחון כי במקום אחד אפשר להפעיל את כל הפונקציות שיוכלו לקדם אותו. היום אפשר למצוא מערכת בעלת פונקציות מתקדמות ובשפה העברית כך שגם העסקים בישראל יכולים ליהנות מתפעול יעיל ומתקדם.