מערכות CRM מסייעות לעסקים וארגונים להתנהל בצורה חכמה. הן נותנות מעטפת של פתרונות טכנולוגיים לצרכים יום יומיים. מניהול נתונים, לידים ותהליכים שיווקיים ועד לתקשורת טובה יותר בין הגורמים השונים בעסק ובינם לבין הלקוחות.

מערכת CRM מומלצת תהיה כזו שתאפשר לעסק או לארגון לבצע פעולות רבות בקלות ובטבעיות. המערכת אמורה לשרת את העסק ומכאן חשוב שהיא תהיה אינטואיטיבית, פשוטה לשימוש וללכת עם העסק, לכל מקום ובכל שעה.

מערכת CRM מומלצת לעסק

 

פונקציות שונות במערכת אחת

מערכת CRM צריכה לרכז תחת קורת גג אחת מספר פונקציות. בין היתר עליה לעזור בשיפור ניהול מערך הלקוחות, להקל בניהול קמפיינים ומסעות פרסום, להציג את יומן הפגישות ועוד. חשוב שכל הפונקציות "ידברו" זו עם זו. עבודה במקביל על תוכנות רבות ועדכון הנתונים במקומות שונים, עלולה לגזול זמן מהעובדים ולהוביל לאובדן מידע.

כאשר ניתן לבצע פעולות רבות בתוך מערכת אחת, התוצאה היא התייעלות ועבודה נוחה יותר, לכל הצדדים. מערכת CRM מומלצת היא אחת שמאפשרת לעסק או לארגון לעבוד בקלות, בצורה חלקה, לתקשר טוב יותר בתוך ומחוץ לעסק. מערכת כזו תתאים לעסקים גדולים, ארגונים מובילים ועסקים קטנים.

טיפים לבחירת מערכת CRM לעסק קטן

עסקים קטנים זקוקים לא פעם למערכת שתעזור להם לתקשר טוב יותר מול הלקוחות. דווקא בעסק קטן, כשכוח האדם מצומצם, עמידה במשימות רבות, יכולה להיות מאתגרת. מערכת ניהול קשרי לקוחות יכולה לשדרג את העסק, לסייע לו בהפקת דו"ח, חשבוניות, ניהול מסע הפרסום ולשפר את התקשורת עם כל גורם שקשור לעסק.

הטיפים הבאים יעזרו בבחירת המערכת הנכונה לעסק:

בחינת מרכיבי המערכת

תוכנת CRM מומלצת תכיל מרכיבים שונים ושימושיים לעסק. היא תאפשר לנהל את הלקוחות בצורה יעילה, לנהל את תהליכי המכירה והקמפיינים בתוכה, תספק לנו את המידע הנחוץ בכל רגע נתון בקלות, תעבוד מכל מכשיר בצורה זהה, תאפשר לנו לנהל פרויקטים ומשימות ביעילות ותתממשק עם אתרי אינטרנט ופונקציות נוספות שהעסק משתמש בהם.

מערכת אינטואיטיבית

הטמעת תוכנת CRM לעסק קטן צריכה להיות פעולה קצרה שאחריה ההפעלה תתבצע באופן טבעי, אינטואיטיבי. ישנן מערכות מורכבות בעלי שלל פונקציות, אך אם רובן לא יהיו בשימוש, לא תהיה להן יעילות. לעסקים ישראלים, מערכת אשר עובדת בעברית, שניתנת ללימוד תוך זמן קצר ושכל פעולה בה ברורה, היא המערכת שתעבוד עבור העסק בצורה הטובה ביותר.

חיבור למרכזיה

כאשר מערכת ניהול לקוחות פוגשת את המרכזייה, היכולת של העסק לתת שירות טוב ויעיל יותר, עולה. ברגע ששתי המערכות עובדות בסנכרון, ניתן להעלות את כל נתוני הלקוח בקליק אחד, גם תוך כדי השיחה. התוצאה היא ניהול לקוחות יעיל יותר ומכאן הפיכת כל תהליך תקשורת לפשוט ונוח לכל הצדדים. הלקוח יכול לקבל שירות טוב יותר, להיות מרוצה מהעסק, מה שגורם לעלייה בשביעות הרצון ובכמות העסקאות שנסגרות.

נציגות וסיוע

גם מערכות אינטואיטיביות שמתאימות בדיוק לצרכים של העסק צריכות להגיע עם מערך תמיכה. העסק לא מתמחה בתוכנה אלא בתחום העיסוק שלו ועל מערכת CRM מומלצת להגיע עם אפשרות לקבל תמיכה על פי הצורך ובשפה הכי נוחה למשתמשים. בנוסף לתמיכה כדאי שהמערכת תציע סרטוני הדרכה לפיצ'רים השונים וכך תחסוך זמן ותקל על הטמעת כל פונקציה בעסק.

תקופת התנסות

בשנת 2020, כשיש כל כך הרבה אפשרויות, תוכנות ומערכות, תקופת ההתנסות חשובה. אין צורך לשלם מראש ובוודאי שלא להתחייב לתקופת שימוש ארוכה, לפני בחינת המערכת. כדאי לחפש אחר תוכנת ניהול לקוחות שאפשר לראות כיצד היא עובדת, להתנסות בה מעט ואז לקבל החלטה אם היא עונה על הדרישות של העסק או לא.

מיקוד, יעילות, נוחות

תוכנת CRM לעסקים הופכת את העבודה ליעילה יותר. בעולם בו ברור כי ידע הוא כוח, העסק והארגון זקוקים לתמונה ברורה של כל הנתונים, לשליפה מהירה של המידע ולמערכת שתתמוך בכל התהליכים ומכל מקום. הטמעת המערכת הנכונה תייעל את העבודה, תמקד את התהליכים ותהפוך את התקשורת, מול כל גורם לפשוטה ונוחה.